اشعار علی خلج طایفه

اشعار علی خلج طایفه

شعر و ادب پارسی
اشعار علی خلج طایفه

اشعار علی خلج طایفه

شعر و ادب پارسی

ای که رخت فسو نگری ما ه وشی و دلبری ( علی خلج )

 

ای که رخت فسو نگری ما ه وشی و دلبری
باده بریز به جام ما مجلس ما تو سا غری

شعله بزن بجان ما کاری بکن بکار ما
دست مرا رها مکن راه مرا تو رهبری

وعده وصل تو بمن کی بسر اید ای نگار
جاه و جلال من تویی بر سر من تو افسری

عشوه و طنازی تو جان مرا به لب رساند
خون مکن دل مرا در دل من تو سروری

بسکه زدم بال بال بال و پرم شکسته است
به اوج اسمان رسان بال مرا تو شهپری

عاشق بی قرینه ام ما لک بی مدینه ام
میدوم از پی ا ت مدام نقطه من و تو محوری

کوکب و طا لع ام تویی صاحب ما لکم تویی
مات شدم زکیش تو ساحری و فسونگری

خانه و میخانه خراب کعبه بتخانه سراب
باده و پیمانه تویی هر چه بگم تو بر تری

دیده چو دریا منما این دل من خون منما
مرده {خلج} زعشق تو زهر چه زیباست تو سری

 

 

علی خلج

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.